سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیام مدیر

با سلام به همه دوستان و بازدیدکنندگان محترم و هم روستائی های عزیز وخونگرم اکنون که وبلاگ روستای شهرستانک دیارکهن بعد گذشت سالیان دراز جای خود را در بین همه دوستان و شهرستانکی های عزیز باز کرده است از همه دوستان وهم روستائی های عزیز تقاضای همکاری و همیاری مضاعف داریم . خواهشمندیم مارادرارائه مطالب جدید ومفید یاری نمائید. هر نفر به نوبه خود در رشد و ارتقای آن تلاش کند از آنجا که بدون همکاری تمام همولایتی ها امکان اطلاع رسانی کامل در مورد روستا و اخبار و اتفاقات بروز وگذشته روستا وجود ندارد از همگان تقاضای همکاری داریم ما را در موارد زیر یاری نمایند.
1- ارائه اخبار روستا ( از آنجا که شاید اینجانب به موقع از اتفاقات روستا یا همولایتی های مقیم بیرجند یا دیگر شهر ها مطلع نشوم با خبر کردن به موقع بسیار با اهمیت می باشد)
2- ارائه مطلب در مورد روستا
3- ارئه عکس ها و اسناد قدیمی
4- ارائه پیشنهاد برای بهبود وبلاگ
5- معرفی این وبلاگ به سایرین
برای ارسال مطالب می توانید از قسمت نظر ها یا از طریق ایمیل وبلاگ به آدرس rezaei.shahrestanak@gmail.com اقدام نمایید. در صورتی که مطلبی را به ایمیل ارسال کردید حتما با ارسال یک نظر یادآوری فرمائید. باتشکر
پیام های شما

مقدار زیادی کدو دارم، چه کارشان کنم؟


1 - کدوها را منجمد کنید
بدون اینکه پوست کدوها را بکنید، آنها را به شکل مکعب یا دایره ببرید یا خیلی ساده خردشان کنید. کدوهای خرد شده را روی یک سینی پهن کنید و آنها را درون فریزر بگذارید. سپس آنها را درون کیسه های خشک بریزید و بگذارید برای زمستان یخ بزنند.
اگر آنها را مستقیماً درون کیسه بریزید تا یخ بزنند، به هم خواهند چسبید و استفاده از آنها خیلی سخت می‌شود. اما با این کار آنها به خوبی از هم جدا هستند و شما می‌توانید با آنها بدون اینکه یخ شان باز شده باشد، آشپزی کنید.

2 - سوپ کدو را منجمد کنید

کدوها را با پنیر مازارلا یا پنیر تازۀ بز خوب مخلوط کنید. سپس آنها را درون ظرف های شیر بریزید و داخل فریزر قرار دهید.
به آن نمک نزنید، هر وقت که خواستید گرم شان کنید می‌توانید ادویه و چاشنی های مورد نظرتان را به آن اضافه کنید.

3 - گراتین کدو را منجمد کنید

2 کیلوگرم کدو را به شکل دایره خرد کنید و بگذارید با روغن زیتون 10 دقیقه بپزد. آنها را درون یک سینی پهن کنید. 2 عدد تخم مرغ را با 40 سی سی شیر بزنید و روی کدوها بریزید. سپس آن را داخل فر 180 درجۀ سانتیگراد قرار دهید و بگذارید به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزد. سپس آن را تکه تکه ببُرید و درون فریز بگذارید.
زمانی که می‌خواهید این گراتین را گرم کنید، کمی پنیر رنده شده رویش بریزید.

4 - پورۀ کدو را فریز کنید

1 یا 2 کیلوگرم کدو را به شکل دایره یا مکعب ببرید. آن را با بخار بپزید. سپس به کمک یک صافی یا آبکش بزرگ آبش را به خوبی بگیرید.
برگ های یک دسته ریحان را روی آن ریز ریز کنید. مخلوط حاصل را با مخلوط کن خوب له کنید. مجدداً کمی ریحان و کمی خامه به آن اضاف کنید. خوب مخلوط شان کنید. پورۀ آماده شده را درون چند ظرف بریزید و بگذارید منجمد شود.

5 - مثل خیار کنسروشان کنید

1 کیلو گرم کدو را به شکل مکعب های بزرگ خرد کنید. آنها را درون یک سینی بریزید، مقدار زیادی نمک روی آن بریزید آن قدر که مالامال از نمک شود، سپس بگذارید تمام شب در فریزر بماند.
فردای آن روز، آبش را به کمک یک صافی بگیرید. سپس آنها را در چند شیشه بریزید.
2 شیشه سرکه را به اضافۀ نیم لیوان آب و 2 قاشق سوپ خوری شکر بگذارید جوش بیاید. این مخلوط را روی کدوها بریزید و در شیشه ها را ببندید.

6 - کدو را تبدیل به چاشنی نمایید

1 کیلوگرم کدو را به شکل مکعب های کوچک ببرید. سپس خیلی سریع آنها را درون کمی روغن زیتون بریزید.
1 تکه زنجبیل رنده شده، 2 یا سه حبه سیر ریز شده، 1 قاشق سوپ خوری عسل، و 1 مشت کشمش به آن اضاف کنید.
2 تا 3 قاشق سوپ خوری سرکه، نمک و فلفل روی آن بریزید. سپس آن را درون ظرف های کوچک بریزید و منجمد کنید یا درون چند شیشه بریزید و درون یخچال نگه شان دارید.
این چاشنی را با کباب گاو، دندۀ بره، و ماهی شکم پُر سرو کنید.

7 - بستنی کدو درست کنید

1 کیلوگرم کدو را به شکل دایره های نازک ببرید. آنها را درون آب جوش که کمی نمک به آن اضافه شده، به مدت 10 دقیقه شناور کنید.
آب آنها را بگیرید و با 4 سوسیس کوچک یا یک کاسه مازارلا و سبزیجات معطر (ریحان، جعفری یا سبزی دیگر) مخلوط کنید. با آب لیموترش طعم دارش کنید. سپس آن را درون فریزر قرار دهید.
این بستنی را با تارت ماهی آزاد (یا هر ماهی دیگر) و یا سالاد، سرو کنید یا روی مخلوط سبزیجات خام بریزید.

8 - مربای کدو درست کنید

دو بار آب جوش روی پوست 3 لیموترش بریزید و خالی کنید، سپس آنها را به تکه های کوچک خرد کنید. 1.5 کیلوگرم کدوی خردشده و شسته شده را را در مخلوط کن، مخلوط کنید. سپس آب لیموترش به آن اضافه نمایید.
1 کیلوگرم شکر، پوست لیموترش ها، یک نوک قاشق وانیل، و 1 قاشق سوپ خوری دانۀ هل را درون یک ظرف بریزید.
مخلوط آماده شده به همراه کدوها را درن قابلمه بریزید. 20 دقیقه به آرامی آن را بپزید، مدام باید همشان بزنید. سپس درون ظرف بریزید.
شما می‌توانید این مربا را با استفاده از ادویه های دیگر مانند، دارچین، رازیانه، دانه های رازیانه، زنجبیل رنده شده، یا با اضافه کردن کشمش، خلال بادام، و یا پستۀ له شده تهیه کنید.

9 - با کدوها شیرینی بپزید

این دستور العملی را از ژولی آندریو از آخرین کتابش برای تان می‌آوریم.
600 گرم کدو را بشویید و رنده کنید. آن را داخل دستمال بگذارید، لبه های دستمال را بتابانید و فشارش دهید تا آب کدو تا آن جایی که ممکن است خارج شود.
فر را روی 180 درجۀ سانتیگراد آماده کنید.
70 گرم کره را آب کنید. 10 سی سی شیر نیمه چرب را گرم کنید.
150 گرم آرد، 150 گرم شکر، 2 عدد تخم مرغ، 50 گرم کرۀ آب شده، 1 قاشق قهوه خوری وانیل، نصف قاشق قهوه خوری پودر دارچین، شیر ولرم و نوک قاشف نمک، را درون یک ظرف سالاد خوری با کدوها مخلوط کنید.
درون یک ظرف با لبۀ 23 سانتی متری کره و شکر بمالید. مخلوط آماده شده را درون آن بریزید و به مدت یک ساعت و 10 دقیقه درون فر بپزید.
وقتی که پخت به نیمه رسید، کرۀ آب شده را با یک قلمو روی سطح شیرینی بمالید تا لایۀ رویی شیرینی کاملاً طلایی شود.
قبل از اینکه بخواهید شیرینی را از قالب خارج کنید، بگذارید خوب سرد شود. زمانی که شیرینی به دمای محیط رسید، می‌توانید آن را سرو کنید.

 

راهکارهایی برای تشخیص تقلب ها در مواد غذایی


تشخیص عسل خوب از بد
برای تشخیص عسل ؛ سر گوگرد دار چوب کبریت را وارد عسل کرده(آغشته به عسل) سپس با فندک سعی کنید آنرا آتش بزنید . اگر روشن نشد عسل خوبی خریدید.
*یا با قاشق مقداری از آنرا در ظرف آب سرد بریزید طوری که با فاصله از اب وارد اب شود، اگر مستقیم (اصطلاحا نخ عسل) در یک جا جمع شد عسل مرغوبی است.
* یا ظرف شیشه ای حاوی عسل را جلوی نور بگیرید اگر نور براحتی از ان عبور کرد عسل خوبی نیست ، باید تیره باشد

تشخیص رب گوجه فرنگی خوب از بد
خیلی از کارخانجات برای تولید رب گوجه فرنگی از کدو استفاده میکنند. برای تشخیص اینگونه ربها یک قاشق از رب را در یک لیوان آب حل کنید اگر قرمز رنگ بود خوب و اگر نارنجی یا زرد بود، کدو است.

تشخیص شیر خوب از بد
برای تشخیص شیری که در آن شیر خشک کمتر استفاده شده ، سر سوزن را وارد شیر کرده بیرون آورید اگر سریع قطره شیر چکید کیفیت آن پایین اگر زمان زیادی نیاز به چکیدن قطره بود کیفیت آن خوب است.

تشخیص چای خوب از بد
برای تشخیص چای یک پیمانه در آب سرد بریزید. اگر آب سریع رنگ گرفت در چای از رنگ استفاده شده اگر زمانی حدود20 دقیقه برای رنگ گرفتن آب زمان نیاز بود چای خوبی است.

اتاق خوابتان را پاییزی کنید


طرح های بسیار زیادی در مورد دکوراسیون های پاییزی داده شده است اما بسیاری از آن ها برای اتاق های بسیار بزرگ تهیه شده اند اما در اینجا سعی داریم ایده های در مورد اتاق خواب های پاییزی بیاوریم.

** اولین نکته در مورد اتاق خواب ها این است که چون آن ها به نسبت کوچکتر هستند به همین علت به دستکاری کمتری برای پاییزی شدن نیاز دارند اما باید تا حد امکان تغییراتی را در آن انجام دهیم.

** یکی از مهمترین وسایلی که در اتاق وجود دارد تخت خواب است که می تواند به عنوان اولین منطقه برای ایجاد تغییرات انتخاب شود. روتختی ها را می توانید به رنگ های نارنجی و قرمز تغییر دهید. این می تواند اولین گام برای تییرات باشد.

** در صورتی که تخت خوابتان به پنجره نزدیک نبود می توانید رنگ پرده را نیز به نارنجی تبدیل کنیذ اما در صورتی که تخت شما در جوار پنجره است بهتر است تنها روتختی ها را تغییر دهید.

** اگر قصد دارید تا رنگ اتاقتان را تعویض کنید نیازی به استفاده از رنگ های نارنجی و قرمز نیست. می توانید از رنگ های کمرنگ قرمز به همراه رنگ سفید استفاده کنید تا تنها گرمای اتاقتان بیشتر شود.


** دیوارها یکی از محل هایی است که می توانید از ان به عنوان یک محل دکوراسیون استفاده کنید. آویزان کردن برگ های خشک و همچنین تزئین میز با این برگ های خشک می تواند زیبایی خاصی را به فضای اتاق بدهد.

** اگر اتاقی مخصوص فرزند کوچک خودتان دارید می توانید تعدادی اسباب بازی با حال و هوای پاییزی برای او خریداری کنید و یا عروسک هایی با لباس های گرم را در اتاق او قرار دهید.

** در دکوراسیون پاییزی هر چه بیشتر از اشیاء طبیعی استفاده کنید، خانه تان زیباتر خواهد شد. برای زیباتر شدن می توانید شاخه ها را درون سبد قرار داده و با برگ های رنگارنگ پاییزی آنها را تزئین کنید.

چگونه بوی سوختگی را در خانه از بین ببریم؟


1 - ابتدا، ماده سوخته را به بیرون از خانه منتقل کنید.

2 - پنکه یا کولر را روشن کنید تا به تهویه کمک کند.

3 - 15 تا 20 عدد میخک یا دارچین را در کمی آب در قابلمه ای به مدت نیم ساعت بجوشانید. این کار باعث از بین رفتن بوی سوختگی می شود. همچنین می توانید ۲ پیمانه سرکه سفید را با مقداری آب بجوشانید. این امر باعث جذب بوی سوختگی می شود. درگوشه هایی از منزل نیز پنبه آغشته به این مواد را قرار دهید.

4 - لیموترش را نازک برش بزنید و بگذارید در آب بجوشد تا بوی سوختگی از بین برود.

5 - اگر مایکروفر بوی سوختگی گرفته است، پس از تمیز کردن آب، پودر قهوه را در مایکروفر به مدت یک شب قرار دهید.

6 - برش های پیاز را در کاسه حاوی آب در چند قسمت منزل قرار دهید تا بوی سوختگی را به خود جذب کند.

7 - زغال جذب کننده بو است. بنابراین می توانید چند تکه از آن را در جاهای مختلف منزل قرار دهید.

کیبوردتان را ضد عفونی کنید!!


اهل کار کردن با کامپیوتر هستید؟
کامپیوتر شخصی دارید یا از یک کامپیوتر عمومی در محل کار استفاده می‌کنید؟
در هر دو صورت باید بدانید تمیز کردن و ضد عفونی کردن این وسیله پر کاربرد بسیار ضروری است. بر اساس تحقیقاتی که توسط محققان انگلیسی صورت گرفته است باکتری‌های مضری که روی یک کیبورد ( صفحه‌کلید کامپیوتر ) اجتماع می‌کنند، بسیار بیشتر و مضرتر از باکتری‌های مضری هستند که روی کاسه یک توالت جمع می‌شوند ...

وسایلی که برای تمیز کردن کیبورد نیاز داریم در خانه همگی مان وجود دارد و نیازی نیست هزینه اضافی کنید. ابزارهای تمیز کننده مثل اسپری‌های فشرده هوا برای تمیز کردن کیبورد چندان کارایی ندارند. کمی دستمال کاغذی که بتوانیم با آن گردگیری کنیم، یک لیوان آب، جارو برقی، گوش پاکن و پیچ گوشتی کافی است.

1 - ابتدا کیبورد را در حالت صاف و مسطح قرار دهید.

2 - سپس یک سری مناسب به جارو برقی خود متصل کنید.

3 - مکش جارو را در پایین‌ترین حد ممکن قرار دهید و به آرامی شروع به تمیز کردن لابه لای کلیدهای کیبورد خود کنید تا جارو هر چیزی که بین آنها مانده است، بیرون بکشد. بهترین سری جارو برقی برای انجام این کار سری است که در انتهایش کمی مو‌های نازک دارد و معمولا برای تمیز کردن مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4 - سپس دستمال کاغذی یا دستمال گردگیری خود را بردارید و سعی کنید روی کلیدها و لابه لایشان را کمی گردگیری کنید. در این مرحله کلیدها زیاد تمیز نخواهند شد ولی مقداری از گرد و غباری که چند سال یا ماه است روی آنها نشسته کاسته می‌شود.

5 - در پشت کیبورد تعدادی پیچ وجود دارد آنها را به وسیله یک پیچ گوشتی مناسب و با حوصله باز کنید و بعد از برداشتن قاب آن، پیچ گوشتی را بردارید و از یک گوشه کیبورد شروع به در آوردن کلیدها از جایشان کنید. این کار پیچید‌گی خاصی ندارد. می‌توانید آن را بدون پیچ گوشتی و با دست هم انجام دهید ولی در هر دو حالت باید با حوصله انجام‌اش دهید. خوب اگر اولین بار باشد که صفحه کلیدتان را تمیز می‌کنید، بعد از پیاده سازی کلیدها احتمالا یکی از ترسناک‌ترین مناظر ممکن را می‌بینید. زیر کلیدهای شما مخلوطی از گرد و خاک وجود دارد و حسابی کثیف است. اگر هر چند ما یکبار با جارو برقی لابه لای کلیدها را تمیز می‌کنید، لازم است ماهی یک‌بار هم آن را باز کرده و درونش را تمیز کنید.

6 - بعد از اینکه با جارو برقی تمیز کاری را انجام دادید، ممکن است هنوز در برخی جاها روی سطح کیبورد ذراتی چسبیده باشند. اینجاست که گوش پاک‌کن به کار می‌آید تا شما را از شر این ذرات ریز هم خلاص کند. بعد هم می‌توانید لابه لای جای کلیدها را با یک دستمال مرطوب کمی تمیزتر و سپس با یک دستمال خشک کاملا خشک کنید.

7 - اگر دقت کرده باشید روی کلیدها خصوصا آنهایی که بیشتر از بقیه کاربرد دارند، همواره مقداری چربی سر انگشت‌ها می‌نشیند. برای اینکه از شر این چربی هم خلاص شویم، می‌توانیم کلیدها را در یک لیوان محلول آب و مواد شوینده بیندازیم. کمی صبر کنیم و سپس آنها را خوب خشک کنیم و بعد جا بزنیم. فقط حتما کلیدها را کاملا خشک کنید و سپس جا بزنید

چه غذایی را در چه ظرفی نگهداری کنیم؟

بسته‌ بندی و نگهداری نادرست غذا، باعث ضایع شدن تمام زحماتی می‌شود که برای تهیه آن کشیده شده است. بسته‌بندی مناسب ماده غذایی آن را در مقابل عوامل شیمیایی، فیزیکی و میکروبی محافظت می‌کند.
یکی از دغدغه‌های خانم‌ها این است که مواد غذایی گوناگون را در چه ظروفی نگهداری کنند تا دیرتر خراب شوند و مدت طولانی‌تری کیفیت خود را حفظ کنند؛ مثلاً چه ظرفی مناسب نگهداری سبزی‌هایی مانند خیار است تا لیز نشود یا انواع شیرینی یا ترشی‌ها را در چه ظروفی باید گذاشت تا طعم و بویشان تغییر نکند؟

بسیاری از خانم‌ها برای نگهداری مواد غذایی از ظروف پلاستیکی استفاده می‌کنند. این کار درست است؟
ظروف پلاستیکی، سبک، متنوع و ارزان هستند اما برای نگهداری انواع مختلف مواد غذایی توصیه نمی‌شوند. برخی از عوامل مهم؛ نوع پلاستیک، ماده غذایی، حرارت و میزان رطوبت، چربی، اسیدیته و سایر ویژگی‌های شیمیایی هستند. متأسفانه برخی افراد ویژگی‌های همه مواد پلاستیکی را یکسان تصور می‌کنند و به اختلاف‌های مهم و اساسی مواد مختلف پلاستیکی در نگهداری خوراکی‌ها، بی‌توجهند.

از کجا بفهمیم چه ظرف پلاستیکی‌ای برای ماده غذایی ما مناسب است؟
این مسئله‌ای نیست که مصرف‌ کننده بتواند متوجه آن شود. اصطلاح « پلاستیک » گروه بزرگی از مواد پلیمری مختلف را پوشش می‌دهد و شامل پلی‌اولفین‌ها، عمدتاً پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن (pp)، پلی‌وینیل کلراید (PVC)، پلی‌استایرن (PS)، پلی‌اتیلن ترفتالات (PET)، پلی‌آمید (PA) و پلی‌کربنات (PC) هستند.

ظروف پلی‌استایرن یا PS برای بسته‌بندی یا نگهداری مواد غذایی توصیه نمی‌شوند. این ظروف نسبت به بخار آب، گاز، بو و نور نفوذپذیر هستند، ضمناً هنگامی که مواد غذایی داغ یا چرب در این ظروف ریخته می‌شوند، منومرهای سرطان‌زا از ظروف داخل مواد غذایی مهاجرت و سلامت مصرف‌کننده را تهدید می‌کند بنابراین توصیه می‌شود برای مواد غذایی گرم از ظروف پلی‌پروپیلن (PP) استفاده شود. ظروف PET یا پلی‌اتیلن ترفتالات نیز نسبت به نور، نفوذپذیر است و متداول‌ترین مصرف آن برای بطری‌های نوشابه و آب آشامیدنی است. البته این بطری‌ها یک‌بار مصرف هستند و باید از پرکردن مجدد آن‌ها در منزل خودداری کرد. همچنین این بطری‌ها را نباید به مدت طولانی در محیط سرد فریزر یا گرم مانند فضای داخل اتومبیل در فصل تابستان نگهداری و محتویات آن‌ها را مصرف کرد زیرا مواد شیمیایی از ظرف به داخل محتویات بطری وارد شده است. می‌توان گفت مناسب‌ترین ظروف پلاستیکی برای نگهداری مواد غذایی، ظروف PE پلی‌اتیلن و PP پلی‌پروپیلن هستند اما از آنجا که یک خانم خانه‌دار نمی‌تواند متوجه شود ظرف پلاستیکی‌اش از چه نوعی است، بهتر است از ظروف پیرکس استفاده کند.

چرا پیرکس؟
ظروف شیشه‌ای نسبت به گازها، بخارها، مایعات و روغن‌ها مقاومند. این ظرف‌ها از نظر شیمیایی خنثی هستند، هیچ بویی ندارند، باعث تغییر مزه غذا نمی‌شوند و به خوبی از آن محافظت می‌کنند. ظرف‌های شیشه‌ای به آسانی شستشو و ضدعفونی می‌شوند، کاملاً بهداشتی هستند، مقاومت حرارتی خوب و به اشکال زیبا و گوناگونی در بازار وجود دارند.

پس هر نوع ماده غذایی را می‌توانیم در ظروف شیشه‌ای نگهداری کنیم و بهترین انتخاب محسوب می‌شود؟
تا حدی اما نه کاملاً. تنها ضعف نگهداری مواد غذایی در ظروف شیشه‌ای، نفوذپذیری آن به نور است. البته برای حل این موضوع نیز می‌توان از ظروف شیشه‌ای تیره استفاده کرد.

برای نگهداری چه نوع مواد غذایی‌ای از شیشه استفاده کنیم؟
مواد غذایی‌ای که به رطوبت حساسند مثل قهوه فوری یا مواد غذایی اسیدی مانند انواع ترشیجات.

برای نگهداری میوه و سبزی چه ظروفی را پیشنهاد می‌دهید؟
ظروفی که در آن‌ها از تکنولوژی نانوسید استفاده شده است. تکنولوژی نانوسید با کارایی وسیع و موثر در برابر انواع میکروارگانیسم‌ها می‌تواند باعث افزایش عمر مفید و ماندگاری درازمدت محصولات شود. بسته‌بندی‌های نانو مواد غذایی‌ای مانند میوه، سبزی، نان، پنیر، سوپ، سس و انواع گوشت را در طولانی‌مدت بدون تغییر در رنگ، مزه و خواص غذایی‌شان نگه می‌دارند و نسبت به ظروف معمولی، ماده غذایی را 3 تا 4 برابر تازه‌تر نگهداری می‌کنند.

آیا در بازار ما ظروفی با این تکنولوژی یافت می‌شود؟
متأسفانه نه. این تکنولوژی به صنعت راه یافته اما هنوز مصارف خانگی پیدا نکرده است.

پس چه ظروفی برای این مواد غذایی در دسترس و مناسب‌تر هستند؟
ظروف پلاستیکی پت pet درداری که کف آن‌ها حالت توری دارد تا هوا رد و بدل شود و در بازار موجود است، بهترین انتخاب محسوب می‌شوند. البته می‌توان از قابلمه‌های فلزی، تفلون یا لعابی دردار نیز استفاده کرد.

برای نگهداری مواد غذایی آبدار مثل سوپ چه ظروفی مناسب است؟
همان ظروف پیرکس که پیشتر به آن اشاره کردیم، اما اگر در دسترس نبود، از ظروف پلاستیکی مناسب هم می‌توان استفاده کرد.

برای مواد غذایی خشک مثل انواع پیراشکی یا پیتزا هم همین ظروف مناسبند؟
مناسب‌ترین کار برای نگهداری پیتزا، استفاده از کاغذ مخصوص است که خوشبختانه امروزه در کشور ما متداول شده است. می‌توانیم در ظروف پیرکس دردار این کاغذها را قرار دهیم و بعد این مواد غذایی را داخل آن بریزیم.

برای مواد غذایی مایع به ویژه روغن چه ظرفی انتخاب کنیم؟
بهتر است روغن را در همان بطری پلاستیکی خودش نگهداری کنیم اما اگر حجم آن زیاد است و می‌خواهیم آن را به ظرف دیگری انتقال دهیم، بهتر است این ظرف شیشه‌ای شفاف نباشد زیرا نور باعث تجزیه روغن و ایجاد ترکیب‌های سمی در آن می‌شود. ظروف روغن مایع باید تیره باشد یا در کابینت‌های دردار نگهداری شود که نور به آن‌ها نرسد. برای روغن جامد نیز قوطی فلزی قلع‌اندود مناسب است اما هرگز نباید از ظروف پلاستیکی برای نگهداری آن استفاده کرد. اگر حجم روغن بالاست، آن را در ظروف شیشه‌ای تیره‌رنگ بریزید یا دور آن را فویل بپیچید. البته برخی بطری‌های شیشه‌ای حالت انکساری دارند که نور را می‌شکنند، این بطری‌ها هم ظروف مناسبی‌اند.

برای نگهداری شیرینی‌ها که روغن زیادی دارند، چه ظرفی را انتخاب کنیم؟
ظروف پلاستیکی برای شیرینی‌های چرب و تر مناسب نیست، اما اگر خشک هستند و ظرف پیرکس در دسترس نیست، استفاده از پلاستیک مانعی ندارد. البته بهتر است کاغذهای روغنی مخصوص شیرینی را درون این ظروف قرار دهیم و شیرینی را روی آن‌ها بچینیم

 

 

راهنمای کامل شستن و نگهداری از انواع کیف ها

 

کیف چرمی :
از روش‌های مختلفی برای تمیز و براق کردن کیف چرمی‌تان می‌توانید استفاده کنید. برای مثال می‌توانید مقداری وازلین و روغن کتان را با هم ترکیب کنید و روی کیف بکشید. مقدار اضافی آن را با دستمال کاغذی پاک کنید تا لباس‌هایتان را کثیف نکند. آغشته کردن کیف به پوست پرتقال هم می‌تواند در براق کردن آن مؤثر باشد.

کیف جیر و مخمل :

اگر کیف جیرتان خاک گرفته و کدر شده است ابتدا روی آن برس زبری بکشید. سپس با یک دستمال نرم پارچه‌ای آن را تمیز کنید. استفاده از یک ورق سمباده هم می‌تواند کمک کننده باشد.

کیف منجوق‌دار :

یک تکه اسفنج را با کمی آب مرطوب کنید و به آرامی طوری که کیف آسیب نبیند روی آن بکشید.

کیف پارچه‌ای :

اگر کیف پارچه‌ای شما لک گرفته است از محلول آب و صابون استفاده کنید. اگر لکه پاک نشد محلول آب و سرکه هم می‌تواند پاک‌کننده مناسبی باشد.

زیورآلاتم کدر شده، چطور براق شان کنم؟


زیورآلات پس از مدتی کدر و تیره می‌شود. چگونه باید آنها را در منزل تمیز و براق کرد؟ راه و روش نگهداری صحیح آنها چیست؟

آنچه را در پی آمده بخوانید تا بدانید.
1 - برای تمیز و براق کردن نقره‌ای که به سبب اکسیداسیون سیاه و تیره شده، کمی سرکه را گرم کرده، روی نقره بریزید.

2 - با برس آغشته به صابون آن را تمیز کنید و بسرعت آب کشیده، خشک کنید. با آب نمک و پنبه نیز می‌توانید به همین هدف دست یابید.

3 - فقط برای طلا و نه جواهرات ، درون ظرفی مقداری آب جوش و اندکی مایع ظرفشویی بریزید و سپس دستبند یا گردنبند طلای خود را در آن تکان دهید یا با برس نرم، به دقت و آرام تمیزش کنید. آنگاه آن را زیر آبی که سرد نباشد بگیرید تا کثیفی‌ها و تیرگی‌ها براحتی از آن جدا شود. با دستمال یا حوله، بسرعت آنها را خشک کنید.

4 - کمی جوش شیرین را با مقداری مایع ظرفشویی مخلوط کنید و با برس یا مسواک نرم و مرطوب شده، فقط طلاجات خود را به آن آغشته کرده، دقایقی بعد آن را با آب بشویید تا تمیز و براق شود.

5 - برای تمیز کردن جواهرات، مقداری خاک‌ اره کاملا نرم را خیس کرده، جواهرات خود را با آن بسابید؛ شفافیت به آنها باز خواهد گشت.

6 - عرق بدن، الکل، عطر و اودکلن و کلر باعث آسیب دیدن و خرابی جواهرات بویژه مروارید می‌شود. بخصوص اگر دانه‌های مروارید با رشته‌ای نخی متصل شده‌اند، بلافاصله پس از خیس شدنش آن را با سشوار خشک کنید.

7 - بدلیجات را با فرچه یا برس و مسواک نرمی که به صابون و چند قطره سرکه یا آبلیمو آغشته شده تمیز کنید.

8 - پس از خرید انگشتر، دستبند، گردنبند و هر گونه طلا و جواهری جعبه آن را نگه دارید و مواقعی که آنها را به گردن یا دست خود ندارید، در قالب یا نگهدارنده ویژه خودشان درون جعبه قرار دهید تا از ساییده شدن قطعاتشان به یکدیگر و در نتیجه، تیرگی یا کاهش وزنشان پیشگیری کرده باشید.

9 - در صورت عدم استفاده، زیورآلات نقره‌ای خود را درون فویل آلومینیوم بپیچید تا روند اکسیده شدن و تیرگی آن را کاهش داده باشید. از قرار دادن آنها در کیسه‌های پلاستیکی خودداری کنید.

10 - اگر از بدلیجات خود استفاده نمی‌کنید، آنها را در جعبه‌ای بگذارید و کنارشان تکه‌ای گچ قرار دهید تا سیاه نشود.

نکاتی در خانه داری که باعث صرفه جویی در وقت تان می شود


معمولاً خانم های خانه دار برای انجام کارهای منزل وقت زیادی می گذارند در این مطلب چند روش صحیح خانه داری که باعث صرفه جویی در وقت شما می شود، آمده است.

1 - در هفته یک بار لباس بشویید.

2 - پس از شستن و تا کردن لباس ها از افراد خانواده بخواهید تا هرکدام لباس های خود را در کمد بگذارند.

3 - پس از صرف غذا، از هر یک از اعضای خانواده بخواهید بشقاب، کاسه، لیوان، قاشق و چنگال خود را تمیز کنند و در سینک بگذارند . این کار کمک بزرگی به مادر است.

4 - پس از شستن ظروف، سینک را با آب داغ بشویید تا هم میکروب ها از بین برود و هم سینک تمیز شود.

5 - هر ۲روز، از اعضای خانواده بخواهید تا لوازم و اتاق خود را گردگیری کنند.

6 - بلافاصله پس از استفاده از مایکروفر آن را با دستمال مرطوب تمیز کنید. اگر این کار را نکنید، غذاهای مانده در مایکروفر خشک خواهد شد.

7 - برای جلوگیری از انباشته شدن لوازم اضافه، سعی کنید زود به زود، آن لوازم را به مراکز بازیافت تحویل دهید.

8 - دم در، زیرانداز قرار دهید تا مانع از ورود خاک و کثیفی به منزل شود.

9 - هر روز آینه ها را تمیز کنید. این کار باعث می شود خانه تمیزتر به نظر برسد.

چگونه ماهی تازه را تشخیص بدهیم؟

ماهی‌های تازه نسبت به ماهی‌های فریز شده از طعم و بوی مطبوع‌ تری به هنگام پخت برخوردارند.

در این بخش سعی کرده‌ایم روش‌های آسان و مطمئنی را به شما پیشنهاد کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید هنگام خرید ماهی انتخاب صحیحی داشته باشید.

1 - گوشت ماهی را چک کنید
گوشت ماهی باید سفت و براق باشد و هنگامی که انگشت خود را روی آن فشار می‌دهید پس از چند لحظه به حالت اولیه بازگردد.

2 - پوست ماهی را چک کنید
دقت کنید پوست ماهی براق،‌ تمیز و یکدست باشد.

3 - بوی ماهی را چک کنید
ماهی تازه نباید بیش از حد بوی ماهی بدهد بلکه باید بوی اقیانوس و دریا را تداعی کند.

4 - چشمان ماهی را چک کنید
ماهی تازه چشمانی براق دارد،‌ ماهی‌ای که چشمان کدری دارد ماهی تازه‌ای نیست.

5 - آبشش ماهی را چک کنید
آن‌ها باید خیس و به رنگ صورتی یا قرمز روشن بوده و خشک نباشند.

6 - رنگ ماهی را چک کنید
اگر رنگ ماهی ( گوشت یا پوست آن ) قهوه‌ای و یا زرد باشد، نشان از ماندگی ماهی دارد و زمان زیادی از صید آن می‌گذرد.

7 - فلس‌ها را چک کنید
در ماهی تازه فلس‌ها محکم به بدن چسبیده‌اند ولی در ماهی فاسد فلس‌ها براحتی کنده شده و به رنگ کدر درمی‌آید.

نکته : متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند در هفته حداقل دو بار ماهی بخورید.


[ شنبه 91/10/23 ] [ 9:31 صبح ] [ علی رضارضائی شهرستانک ] [ ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

پیام نگار شهرستانک
نام شما
ساکن کجا هستید؟
پیام شما
پیام های شما
پیام های ارسالی شما

گل آقا
با سلام.با توجه به نزدیک شدن زمان ثبت نام شوراهای شهر و روستا خواهشمند است از کلیه افرادی که مایلند نام شورا ی اسلامی شهرستانک را یدک بکشند برای ثبت نام اقدام نمایند.ترس به دلتان راه ندهید که وقت ندارم یا نمیتوانم و...بسیار کار راحتیست فقط باید یک دست کت و شلوار تهیه کنید و کمی زبان بازی هم یاد بگیرید.اگه شورای سابق عملکرد ی داشته اند بیان بفرمایند تا تشویقشان کنیم.با تشکر.
جناب رضایی اگه امکانش هست پیامهای جدید وبلاگ رو در گروه تلگرامی شهرستانک هم درج نمایید.با تشکر
گل آقا
با سلام قابل توجه دهیار و شورای محترم روستا .خواهشمند است جهت معدوم سازی سگهای ولگرد روستا هر چه سریعتر اقدام بفرمایید.دیگر هیچ نقطه ای از روستا قابل نشستن نیست.همچنین آب روستا دیگر قابل آشامیدن نیست.حتما بایستی چند نفر از اهالی مریض شوند تا به فکر بیفتید. بعمل کار برآید.این گوی و این میدان.
گل آقا
با سلام خدمت هم ولایتیها. آقای رضایی شما خودتون رو اذیت نکنین با اینهمه نظرسنجی .من پاسخ تمام این نظرسنجیها رو در یک جمله بهتون میدم.در حال حاضر تنها دهیار و شورا و مداح و آبادگر و همه کاره شهرستانک کسی نیست به جز جناب علیمراد که یک تنه وقتش را صرف آبادانی شهرستانک می کند.خدا نگهدارش باشد .بقیه اسم و عناوین والقاب که در نظرسنجیهاتون نوشتین رو بزارین دم کوزه آبشو بخورین
احسان از بیرجند
خانواده محترم اقبالی وخاکسار: یکسال گذشت وباورمان نمیشود نبود عزیزتان را، یادش گرامی وخدایش بیامرزد
گل آقا
با سلام خدمت روحانی عزیز از بیرجند.به شما اگه سازمان تبلیغات حقوق نده میری بالای منبر بخاطر اسلام وامام حسین روضه مجانی بخوانین؟نه حاجی آقا این راه صرفه جویی و کمک به نیازمندان نیست.اینکه میگویند بجای دادن نذورات واز این قبیل کارها به نیازمندان کمک کنین ترفند دشمن است تا به تدریج رسم و رسومات عزادرای و نهایتا اعتقادات مردم به فراموشی سپرده شود.راههای صرفه جویی وکمک بهتر هم وجود دارد که عبارتند از البته اگه اهل بذل وبخشش هستین1:سوار شدن پراید بجای بنز 2 :زندگی در آپارتمان بجای ویلا 3:برگزاری مراسم سور وجشن در منزل بجای تالار4:پس گرفتن بیت المال از آقازاده ها و دزدانی که نامشان را بخاطر حفظ اعتبار نظام اسلامی نمیتوان برد( این حفظ اعتبار نکته مهمی است)5:برقراری عدالت در جامعه و از همه مهمتر چرا مراجع اعظام و تقلید دزدی از بیت المال را حرام اعلام نمیکنند؟؟؟؟ گویا فقط دزدی آب و نان حرام است و کشیدن قلیان.شما بیت المال را عادلانه تقسیم کنید مستمندان خود میدانند چطور شکمشان را سیر کنند.علمای قم وتهران بهتر نیست بجای تظاهرات برای شیخ نمر و فلسطین به حق خواهی از ملت خود برخیزند.شاید سکوتتان نشانه رضایت است؟
روحانی روستا از بیرجند
سلام فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین علیه السلام ویاران باوفای ان حضرت راخدمت تمام مردم شهرستانک تسلیت عرض میکنم واز تمام مردم این روستا خواهشمندم امسال مارا دربحث نذورات پای علم ها یاری کنند بجای خرید کیک کلوچه وغیره هزینه ان را بدهندتا بتوانیم با این نذوارات به نیازمندان روستا وابادی روستا کمک کنیم اگر کسی مخالف است با ما تماس بگیرد باتشکر
خسروی از اصفهان
یادمان باشد: اول نماز حسین، بعد عزای حسین اول شعور حسینی، بعد شور حسینی محرم و صفر زمان بالیدن است نه فقط نالیدن، بساطش آموزه است نه موزه تمرین خوب نگریستن است نه فقط خوب گریستن
خسروی از اصفهان
ورودیه حج رها کرده حسین وبه کجا می آید به گمانم طرف کرببلا می آید همرهش زینب وزنهای حرم،کودکها رحمی یارب که سوی خاک بلا می آید پیشواز آمده حر تا که بگیرد راهش زینب خسته ی گریان به نوا می آید این چه خاکیست برادر،بیا برگردیم نگرانم که چه ها بر سر ما می آید صبر کن زینب من منرل آخر اینجاست راضیم زانچه برایم به قضا می آید ازخدا می طلبم صبر برایت زینب زانزمانی که به ما سیل فنا می آید طول یکروز ببینی تو مصیبتهایی نگری پیکرم از راس جدا می آید دست عباس علمدار مرا قطع کنند چون زعلقم به امیدی سوی ما می آید می کشند اکبرو آنگاه به من می خندند تیر بر حلق علی اصغر ما می آید روز عاشور غروبش چه غم انگیز بود آتشی بر حرم آل خدا می آید جان تو جان یتیمان وزنان یا زینب وقت غارت که حرامی به جفا می آید باید آماده شوی بهر اسارت خواهر برتو در شام بلا جور وجفا می آید شیعه آماده شو بر نوکری اربابت ماه دلدادگی خون خدا می آید پیشاپیش تسلیت ایام محرم
خسروی از اصفهان
🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔰🔱🔱🔱🔱🔱🔱 👈 نکته اخلاقی دنیا خیلی زیباتر خواهد شد اگر بیاموزیم؛ دروغ نگوییم، تهمت نزنیم، مؤدب باشیم، صادق باشیم، انتقاد پذیر باشیم، دیگران را آزار ندهیم، وجدان داشته باشیم، از کسی بت نسازیم، نظافت را رعایت کنیم، از قدرت سوء استفاده نکنیم، پشت سر کسی غیبت نکنیم، به عقاید همدیگر احترام بگذاریم، مسؤلیت اشتباهاتمان را بپذیریم، به همدیگر توهین نکنیم، به ناموس دیگران چشم نداشته باشیم و در مورد دیگران قضاوت و پیش داوری نکنیم...
مدیروب
فرارسید ماه محرم وایام سوگواری اقا ابا عبدالحسین برهمه عزیزان تسلیت
امیرسلیمان مالکی ازبیرجند
هیچی...فقط ماچاکرهمه عشقیایی که واسه مجلس امسال آقا حسین (ع) سنگ تموم گذاشتن و میزارن هستیم یاحق دم شما حیدری
بینام از شهرستانک
ممنون از زحمات‌بی دریغ شما مردم عزیز
مرتضوی از شهرستانک
از برادر عزیز جناب آقای کربلایی محمد اکبرزاده که با رنگ آمیزی بسیار بسیار زیبا به مسجد جامع شهرستانک صفای ویژه ای دادند صمیمانه سپاسگزاریم و به این برادر بزرگوارم نیز عرض خدا قوت دارم.
اجرای سفت کاری سرویس‌های بهداشتی زینبیه با سرپرستی جناب آقای مالکی ، به این پیر غلام آقا اباعبدالله الحسین نیز عرض خدا قوت و دست مریزاد داریم مالکی از تهران
سلام،ارزوی توفیق برای مدیر محترم واعضای وب ، بسیار زیباست خصوصا تصاویر برای ما که از آن دیار زیبا دوریم موفق باشید.وجای ما را در آن هوای پاک وطبیعت بکر خالی کنید.
روابط عمومی شهرستانک
مراسم تشییع جنازه مرحومه فاطمه کمیلی فرزند محمد رضا جمعه1395/04/25از ساعت9صبح در محل غسالخانه بیرجند و خاکسپاری مرحومه در روستای شهرستانک برگزار میگردد.لطفا اطلاع رسانی و حضور بهم رسانید.
ن م از مشهد
نتایج نظر سنجی با توجه به عملکرد دوستان قابل قبول نیست....
مدیروب
فرارسیدن بهار زندگی را به تک تک عزیزان هم ولایتی تبریک عرض نموده ،روزی هرروزتان را پیروزی و موفقیت از درگاه خداوندآرزودارم
خسروی از اصفهان
دوباره معجزه آب و آفتاب و زمین شکوه جادوی رنگین کمان فروردین شکوفه و چمن و نور و رنگ و عطر و سرود سپاس و بوسه و لبخند و شادباش و درود دوباره چهره نوروز و شادمانی عید دوباره عشق و امید دوباره چشم و دل ما و چهره های بهار هفت سین فرارسیدن نوروز و سال نو را به شهرستانکی ها تبریک میگویم. برایتان تندرستی و نیکروزی در سال نو آرزو دارم. باشد که سالی سرشار از شادی و کامروایی داشته باشید
مرتضوی از شهرستانک
پیام شما به نام خالق بهار و زیبایی یا مقلب القلوب والابصار ، یا مدبر الیل والنهار ، یا محول الحول و الاحوال ، حول حالنا الی احسن الحال دستان پرنوازش بهار ، طبیعت خفته را از خواب بیدار می سازد و زمین و درخت رازهای رنگارنگ و عطرآگین خویش را نثار نگاه ما می کنند . در سال جدید خورشیدی سبزی ، شادی ، کامیابی ، بهره وری ، اثربخشی فعالیتها و بهروزی همه ملت سرافراز ایران اسلامی به ویژه همشهریان خوبم را از درگاه ایزد منان آرزومندم . . .
خسروی از اصفهان
پیام نوروز این است دوست داشته باشید و زندگی کنید ، زمان همیشه از آن شما نیست . . .عیدتان مبارک
مدیروب
پیام های ارسالی دوستان سعی میشود در اسرع وقت در سایت قرار گیرد اگر تاخیری صورت میگیرد از این بابت عذرخواهم محمدحسین علیزاده از تربت حیدریه
با سلام لطفا با توجه به کوچک بودن و صعب العبور بودن مکان قتلگاه برای افراد مسن وخانمها نسبت به تغییر این مکان به کنار جاده تپه شوشکی که حد فاصل بین روستاهای شهرستانک رومنجان وعیلکی می باشدتا عذاداریها در صورت امکان مشترک وبا شکوهتر انجام شود مسیر نیز قابل تردد با وسیله نقلیه ونزدیکتر به حسینیه می باشد با تشکر
مرتضوی از بیرجند
ضمن عرض تبریک ایام ا... دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و خداقوت به همه مسئولین محترم ، به اطلاع همشهریان گرامی می رسانیم بحمدا... پس از پیگیری های مستمر مسئولین محلی و مساعدت های دولت محترم تدبیر و امید مراسم افتتاحیه راه رکات به خلیلان روز چهارشنبه مورخ 21/11/1394 در روستای خلیلان با حضور معاون محترم راه و شهر سازی و استاندار محترم و مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان افتتاح خواهد شد . با بازگشایی این مسیر فاصله 80 کیلومتری بیرجند شهرستانک به نصف تقلیل خواهد یافت .
مرتضوی از بیرجند
و قل جآء الحق و زهق الباطل. ان الباطل کان زهوقا/سوره‏ اسراء، آیه 81 بگو که حق آمد و باطل نابود شد که البته باطل رفتنی و نابود شدنی است. ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا ، فرا رسیدن ایام ا... دهه مبارک فجر و سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را به همه ملت مسلمان و آزاده ایران اسلامی به ویژه همشهریان گرامی تبریک و تهنیت عرض می کنم .
مدیریت وبلاگ
خانواده محترم علیزاده
درگذشت آقا ابوالفضل عزیز را خدمت شما عزیزان تسلیت عرض نموده وعلو درجات را برای آن عزیز سفرکرده از خدوند منان خواستاریم . روحش قرین رحمت واسعه الهی
مرتضوی از بیرجند
انا لله و انا الیه راجعون ضمن عرض تسلیت به خانواده های محترم علیزلده و مالکی و سایر فامیل وابسته ، بدین وسیله به اطلاع همشهریان گرامی می رساند مراسم تشییع و تدفین مرحوم مغفور شادروان کامبیز علیزاده امروز پنجشنبه 17/10/1394 ساعت 2 بعد از ظهر از محل غسالخانه بیرجند برگزار خواهد شد ، حضور یکایک سروران ارجمند موجب شادی روح آن مرحوم و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود . روحش شاد و یادش گرامی
خسروی از اصفهان
انا للله و انا الیه راجعون « و هر از گاه در گذر زمان در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی ، جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکونی ، آغازی بی پایان را می سراید » درگذشت مرحوم خاکسار را به خانواده محترم تسلیت عرض و از درگاه خداوند متعال برایش مغفرت ، و اجر جزیل خواهانم .
کمیلی
جناب آقایان خاکسار واقبالی: درگذشت ابوی محترمتان را به شما و خانواده محترم تسلیت عرض میکنم خداوند به شما صبر وبه آن مرحوم علو درجات عنایت فرماید . روحش شاد
مدیر وب
جناب آقای خاکسار: درگذشت ابوی محترمتان را به شما و خانواده گرامی تسلیت عرض نموده وعلو درجات را برای آن مرحوم خواستارم
مدیر وب
جناب آقای اقبالی نژاد: درگذشت ابوی محترمتان را به شما و خانواده گرامی تسلیت عرض نموده وعلو درجات را برای آن مرحوم خواستارم
گل اقا
با سلام وتبریک فرارسیدن ایام جمع آوری گل زعفران.انشا.. خیدون شما هرروز از روز قبل پرگل و بارتر باشه .فقط یاد شما باشه از خجالت گل ورزنو و گل پرکنو بدرآیه . خروس خوان صبح که سر خیدو میرین خور سفت د شال و کلاه کنی تا خنکی نخوره .باز نبینم بره باغون مردم رو آتش ده که شمار نفرین مکنن
حسن
سلام عالیه
حسین علیزاده از تربت حیدریه
با سلام لطفا کاربری محلهای عزا داری چند منظوره شود تا در دیگر ایام سال بلا استفاده نباشد
گل اقا
با تشکر ویژه از حضور مداحان عزیز در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بالاخص سخنران بی بدیع و زبده جناب مرتضوی کبیر کدخدای ولایت شهرستانک (الهم صل علی محمد وآل محمد) .کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبووووووود،سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبووووووود.البته با لحنی شیوا و گریان به رنگ سرخ.
مرتضوی از شهرستانک
با سلام و عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان آقا اباعبد ا...الحسین و یاران با وفایشان ، از حضور پر شور و شعور همه عزیزان در هیأت متحده صاحب الزمانی (عج) شهرستانک صمیمانه سپاسگزاریم ، ان شاء ا... خداوند از همه ما به لطف و کرم خودش این قلیل توسلات و عزاداری ها را قبول بفرماید .اجرتان با سید الشهداء
ازشهرستانک kk
در مورد پیامی که با عنوان یه شهرستانکی ، درج شده ، عرض شود بیخودی نام شهرستانک را یدک نکش، فرهنگ و شعور مردم شهرستانک بسیار بالاتر از این است که زود قضاوت کنند و بی ادبی کنند ، اهل هر جایی هستی بیخود خودت رو به شهرستانکی ها متسب نکن !
خسروی از اصفهان
یایید در ماه محرم اگر زنجیرمیزنیم ، قبل از آن زنجیر غفلت از پای خود باز کرده باشیم ... اگر که سینه میزنیم ، قبل از آن سینه دردمندی را از غم و آه پاک کرده باشیم ... خوب است اگر اشکی میریزیم، اما قبل از آن اشک از چهره ی مظلومی پاک کرده باشیم ... آن وقت می توانیم با افتخار بگوییم : یا حسین (ع )
مدیر وب
با سلام این وب سایت هیچ گونه ارتباطی به شورای روستای شهرستانک ندارد وبا وقت وهزینه شخصی خودم ساخته شده است لطفا زود قضاوت نکنید ودلتان راصاف کنید
یه شهرستانکی
شورا به جای این غلطا که با پول بیت المال سایت بزنه بهتره راه های روستا رو آسفالت کنه فوش ودریوری نشنوه
&&
گل اقا تو عصر حجر که نیستیم قرن 21 ها... اگه تو عصر حجری کمکت کنیم
مدیر وب
با سلام فرارسیدن ایام سوگواری سروروسالار شهیدان را خدمت تمامی عزیزان شهرستانکی تسلیت عرض میکنم .امسال نیز مثل سالهای قبل منتظر ارسال عکسها ، کلیپ ها ومطالب زیبای شما در مورد محرم هستیم امیدوارم مارا یاری نمائید. با تشکر
علی از بیرجند
با سلام ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم خواهشمند است برنامه های امسال مراسم عزاداراری شامل علم گردانی، سینه زنی، نذرو نذورات (برنامه سفره ابا عبداله الحسین) را جهت اطلاع دوستان اعلام فرمائید
گل آقا
سلام .نمیدانم ما ایرانیان چرا به خودمان هم دروغ میگوییم،شما عادلانه قضاوت کن ببین چندساعت از وقتتان در روز را با شبکه های اجتماعی و اینترنت و ماهواره به بطالت میگذرانید،تا بحال با خودتون فکر کردین چرا اینترنت شبانه رو رایگان به شما میدن؟برای اینکه پدر ایرانی ،مادر و فرزند ایرانی شب را بیدار بمانند تا روز را در کلاس درس،محل کار و خانه ویا هر مکان دیگر بحالت خستگی و چرت بگذرانند ونتیجه این چه خواهد شد؟دیگر وقتی برای فکر کردن و تعلیم وابداعات جدید نخواهد ماند.آیا شما خوشتان می اید محارمتان پای ماهواره چشمشان به بدن عریان نامحرم بیفتد؟یا با نامحرمان پیامک ردو بدل کنند؟به همه دوستان میگم هر کدامتان مطلب آموزنده و کاربردی که از این شبکه های اجتماعی یاد گرفتین بهم بگین تا به شما جایزه بدم.پس خودمان را با این توجیهات اشتباه که بلدیم چطور ازش استفاده کنیم گول نزنیم.قرآن بزرگترین ، امن ترین شبکه اجتماعی سازنده میان انسانها و بخصوص مسلمانان است.
گل آقا
با سلام.باید به عرض دوستان برسانم به جای درخواست عضویت و رواج تلگرام که باعث ترویج فساد و لاابالی گری و بی غیرتی و سستی بنیان خانواده در جامعه اسلامی میباشد دوستان را به دفاع از دین دعوت نمایند.انشاا.. به زودی از طرف مراجع تقلید کلیه شبکه های اجتماعی حرام اعلام خواهد شد و ترویج کنندگان آن مفسد فی الارض معرفی خواهند شد.کسانی که خودرا منتظر ظهور مینامند به فکر اصلاح امور مسلمین باشند نه به فکر به بطالت گذراندن اوقات خود و دیگران باشند.از اینهمه پیام وعکس و ویدیو چه چیزی عایدتان شده؟
رضا
جناب گل اقا شما بلد نیستی با تلگرام کار کنی چرا دیگران رو امرو نهی میکنی در ضمن شما بیزحمت دایه مهربان تر از مادر نباش. تا کور شود هرانکس نتوان دید
&&
گل اقا توبه کرده ....
مدیر وب
دوستانی که تمایل دارند در گروه تلگرامی شهرستانک با نام ((شهرستانک دیار کهن )) عضو شوند لطفا شماره موبایل خود را با ذکر نام به اینجانب( از طریق همین پنل )یا دوست عزیزمان جناب آقای مرتضوی ارسال نمایند
مدیر وب
سلام پیشاپیش عید سعید قربان را به همه دوستان شهرستانکی وحاجیان عزیز تبریک عرض میکنم



منتظر دریافت پیام های خوب شما عزیزان شهرستانکی هستیم
پیام های شما
امکانات وب